יום חמישי, 20 ביולי 2023

המושבה האמריקאית-גרמנית ביפו

 

המושבה האמריקאית-גרמנית ביפו

גגות השכונה

המושבה האמריקאית היא בין השכונות היפות והייחודיות ביפו. היא הוקמה לפני יותר מ-160 שנים, בעלת היסטוריה מפוארת והזדמנויות נדל"ניות מסקרנות
כנסיה בשכונה

המושבה האמריקאית הינה שכונה יוקרתית קטנה שמשתרעת על כ-20 דונם בלבד, מתוכם גינה ירוקה של כ-6 דונם, וממוקמת בחלק הכי צפוני ביפו, בסמיכות לגינת הרבי מבכרך ששטחה כ-6 דונם ופארק המסילה של שכונת נווה צדק.
כל מבני בשכונה ממוקמים על שני רחובות צולבים, אאורבך ובר הופמן וכ-80% מהם הם מבנים שעברו שימור מחמיר ביותר תחת פיקוח הדוק וצמוד של צוות השימור בעיריית תל אביב.

השכונה הוקמה בשנת 1856 על ידי קבוצה של נוצרים מורמונים מארצות הברית, שהגיעו לארץ ישראל במטרה להקים קהילה אידיאלית על פי עקרונות הדת המורמונית. המורמונים בנו את בתיהם בשכונה מעץ, והיא נקראה על שמם "המושבה האמריקאית". השכונה הייתה קהילה קטנה ושלווה, והמורמונים חיו בה בשלום ובהרמוניה עם השכנים הערבים. עם זאת, בשנת 1866 עזבו המורמונים את השכונה, והיא ננטשה.
בניה ייחודית

בשנת 1868 הגיעו למושבה קבוצה של גרמנים טמפלרים, שהקימו בה מושבה חדשה. הטמפלרים היו קבוצה דתית גם כן שנוסדה בגרמניה במאה ה-19, והם האמינו שעליהם לחזור לארץ ישראל ולבנות בה חברה חדשה על פי עקרונות הדת הנאורה. הטמפלרים בנו את בתיהם בשכונה מאבן, והיא נקראה על שמם "המושבה הגרמנית". השכונה הייתה קהילה פורחת, והטמפלרים תרמו רבות לפיתוח העיר תל אביב. הם הקימו במושבה בית ספר, בית חולים, בית כנסת, כנסייה ומטעי כרמים וירק.
רחבה בשכונה ממעוף הציפור

עם פרוץ מלחמת העולם השניה, גורשו יושבי המושבה המשגשגת מהארץ על ידי הבריטים, בדומה למושבות גרמניות אחרות. בשנת 1948, עם הקמת מדינת ישראל השכונה עברה לידי המדינה, והיא הפכה לחלק מעיר תל אביב-יפו. רוב בתי המושבה האמריקאית-גרמנית הם חלק מתוכנית שיקום ושימור. 
מבנה היסטורי בשכונה

המושבה האמריקאית-גרמנית היא כיום שכונה קטנה ושלווה, עם אווירה אירופאית ייחודית. השכונה מוקפת בפארקים ובגנים, ובבתיה ישנם חנויות, מסעדות ובתי קפה. השכונה היא יעד תיירותי פופולרי, והיא מציעה למבקרים חוויה היסטורית ייחודית.
בעשור האחרון בזכות עבודות השימור והשחזור במתחם שבצעו עיריית תל אביב, ומספר יזמים נבונים שזיהו את הקסם שבשכונה הפכה המושבה האמריקאית לאחד המתחמים היפים והמיוחדים ביותר בת"א ויש הטוענים שהיפה ביותר.

מחירי הדירות במתחם עלו בשנים אלו יותר מפי 3 ומאחר שההיצע הנכסים למכירה הוא זעום וככל שהאזור הסמוך למתחם מתפתח הביקוש בהתאם גדל, המחירים המבוקשים כיום עבור נכסים בשכונה דומים לאלו של נווה צדק. 




עוד נכסים מעניינים ביפו
לנכסים עממיים ביפו, בת ים ודרום ת"א, במחירים שאין בתל אביב - הן למגורים והן להשקעה - לחצו על דירות ביפו
לנכסים בסגנון מיוחד ונכסי יוקרה ביפו ובגוש דן - לחצו כאן
לא רשומים עדיין לניוזלטר? לחצו כאן
לארכיון כל הניוזלטרים שנשלחו - לחצו כאן


*כל המידע המובא בזאת היא לצרכי נוחות המתעניינים בלבד ואינו מהווה מידע מוסמך.
על המתעניינים לבדוק את כל תנאי המכרז המוצע בעצמם ועל אחריותם ולא יוכלו לבוא בכל טענה שהיא לגבי הפרסום המובא בזאת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה